استراتژی های اینستاگرام برای بازاریابان خلاق

اینستاگرام از وقتی که در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد، رشد قابل توجهی را به خود دید. واقعیت این است که ۴۰۰ درصد رشد داشته است. به همین دلیل، جزو ابزار فوق العاده ضروری برای بازاریابان به شمار می رود.

چرا اینستاگرام؟
در ابتدا، باید گفت که اینستاگرام بسیار کاربرد آسان دارد. از طرفی، تا این لحظه مانند فیسبوک تبلیغاتی نیست! و گزینه ی دوستانه تری ست برای کسانی که ترجیح می دهند منابع مالی بازاریابی را در فضاهای دیگری بکار بندند.

از آنجایی که اینستاگرام بصری ست، جلب کردنِ توجهِ کسی به آن، آسان تر از جلب کردن توجه او به فیسبوک می باشد. یک بخش اساسی دیگر هم این است که اینستاگرام با هر فالوور ۵۸ بار تعامل بیش تر نسبت به فیسبوک دارد. و این رقم اینستاگرام نسبت به توئیتر ۱۲۰ بار بیش تر است. این برای هر کسی که اعداد را دوست دارد بسیار بامفهوم خواهد بود.

استراتژی های خلاقانه اینستاگرام
اینستاگرام، فضاهای زیادی برای خلاقیت گسترده است. اما اگر برنامه دارید که از این شبکه به عنوان کانال بازاریابی استفاده کنید بهترین کار این است که برخی استراتژی ها را قبل از اینکه جهش خود را به فرسودگی بکشانید اعمال کنید. فراتر از آیتم هایی مثل داشتنِ بایویی (Bio) قابل اطمینان و استوار به همراه آدرس URL بروید. یک تصویر پروفایل عالی لینک کردن حساب فیسبوک و نکات زیرا را فراموش نکنید:

۱- برای پست های خود یک تم انتخاب کنید
برنامه ای را برای نوع چیزهایی که قرار است پست کنید توسعه دهید. با اعمال این استراتژی، حساب های هدفمندِ بیش تری خواهید داشت. با تِمی که پیرامون پیام اصلی شما در چرخش است یا مرتبط با موضوعی که در حال ارتقای آن هستید است باقی بمانید. این تم احتمالاً حاوی رنگ است. اجازه دهید هر چیزی که انتخاب می کنید را فالوورهای تان (فالوورهای بالقوه) هم در جریان قرار بگیرند.

۲- بایوی اینستاگرام تان
خب این بدیهی ست که باید یک بایو داشته باشید. بدین منظور سعی کنید پیامی را انتخاب کنید که شما را به عنوان یک متخصص و حرفه ای نشان داده و توجه افراد را به سمت چیزهایی که ترویج می کنید جلب کند. در نهایت، به ترافیک وب سایت تان کمک کرده اید.

۳- وب سایت شما
مطمئن باشید که وب سایت تان متناسب مرورگرهای موبایل، بهینه سازی شده باشد. زیرا اکثر کاربران اینستاگرام، از گوشی موبایل استفاده می کنند. همانطور که گفته شد آدرس URL وب سایت تان باید در بایوی اینستاگرام تان قرار بگیرد. علاوه برآن، باید روی هر پست هم بطور مجزا رؤیت شود. هم بطور واترمارک و هم بصورت توصیفی و در قالب کامنت!

۴- تصاویر ساده و مفهومی
حواسِ یک فرد معمولی در عرض ۸ ثانیه پرت می شود. پس بسیار مهم است که بتوانید توجه مخاطب را به سرعت، با تصاویری واضح و مفهومی که خیلی هم به فکر کردن نیاز ندارند بدزدید. این عکس ها باید جالب باشند، مخاطب را دعوت کنند و در عین حال سادگی خود را حفظ کرده باشند. از آنجایی که اکثر کاربران، با موبایل هستند، برخی محدودیت های اسکرین هم وجود دارد بنابراین، برخی تصاویر با تکست های زیاد، ایده آل به حساب نمی آیند.

۵- پست گذاشتن مداوم
هرچه بیش تر پست بگذارید، سریع تر رشد می کنید.

برخی از بزرگ ترین حساب های اینستاگرام بطور روزانه ۴ الی ۱۰ پست می گذارند. شاید برای شما انجام این کار مقدور نباشد اما حداقل یک یا دو پست را در روز قطعاً ایجاد کنید.

۶- # هشتگ ها و @ منشن ها
از آنجایی که هشتگ ها در توئیتر پیشنهاد می شد، برای استفاده در اینستاگرام کمی مشکل می باشند. اما هرچه بیش تر باشد، بهتر است. ۱۱ هشتگ در هر پست، به نظر رقم جادویی ست اما می توانید این عدد را تا ۳۰ افزایش دهید. حتی اگر همه ی آنها در تصویر هم بکار نرفته باشند، باز هم مفید است.

تگ کردن یک حساب کاربری دیگر که بطور مستقیم یا غیرمستقیم در به پست شما مربوط می شود بهترین راه برای استفاده از این ویژگی اینستاگرام است. دقت کنید که از این ویژگی به صورت اتفاقی (از اسامی تصادفی و رندومی) استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است از جانب اینستاگرام غیرفعال شده یا خسارتی ببینید.

۷- اشتراک گذاری لوکیشن
دقیقاً به اندازه ی منشن و تگ، لوکیشن هم بسیار کاربردی ست. لوکیشن دستگاه گوشی خود را روشن کنید. این کار جزو بهترین کارها برای افزایش تعامل با مخاطبان تان است.

۸- تصاویر سفارشی
تصاویر مناسبی را که برای حرفه تان مناسب است بیابید. احتمالاً پس از یافتن آنها، قصد دارید کاری کنید که مشخص شود این عکس مخصوص شماست. می توانید عنوانی را ایجاد کنید. یا نقل قولی را از شخصی مشهور روی آن درج نمایید. شاید هم نگاه کلی به محصول فکر خوبی ست. بی توجه به نحوه ی سفارشی کردن شما، مطمئن شوید که لوگو یا آدرس URL خود را گنجانده اید. بدین ترتیب طرفداران شما به راحتی شما را در سطح اینترنت پیدا خواهند کرد.

دوستان عزیز اگر موارد دیگری هست که فکر می کنید می توان به این لیست اضافه کرد، می توانید در کامنت برای ما ارسال کنید.

استراتژی کسب و کار خود را در اینستاگرام بهبود بخشید

استراتژی کسب و کار در اینستاگرام
بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال از اینستاگرام استفاده می کنند تا دیده و شنیده شوند. از عکس های خانوادگی و سلفی با دوستان گرفته تا کوه نوردی و خواب! اینستاگرام جزئی از زندگی روزمره افراد شده است.
در حقیقت، طی یک نظرسنجی تحقیقاتی، تایید شده است که اینستاگرام سریع ترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی بزرگ دارد. با توجه به پلتفرم ساده و موبایل محور این نرم افزار، دستیابی یک برند برای تعامل با مشتری اکنون به چیزی بیش از یک برش و دستکاری سریع نیاز است. همزمان با اینکه شما و یا تیم تان مشغول مدیریت مداوم هستید،  اصول زیر را نیز برای ایجاد و پرورش یک جامعه ی پر جنب و جوش در اینستاگرام در نظر بگیرید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آموزش ساخت و ایجاد استوری

۱-  ابتدا اهداف، سپس فیلترها
در حالیکه یک رویکرد ساده انتخاب کرده اید که در مسیر مورد نظر شما پیش برود، پیش نیازهایی نیز باید رعایت شوند. چرا شما در اینستاگرام هستید؟ و شما می خواهید برندتان از طریق این اجتماع به چه چیزی برسد؟
کسب و کارهای مختلف اهداف متفاوتی دارند، و هر شبکه اجتماعی مناسب خواسته های هر کسب و کاری نیست! خرده فروش ها و برندهای تجارت الکترونیک تمایل به تمرکز روی بازاریابی محصولات دارند. برندهای خدمات مسافرتی و خدمات رفاهی تمرکز بیشتری بر مکان های لوکس و تجملی دارند. کسب و کارهای B2B اغلب تعاملات یا ارتباطات فرهنگ سازمانی بین شرکت هاست.

آژانس های هواپیمایی نیز غالباً بر مشتری مداری تمرکز دارند و ….
به عبارت ساده تر، هر هدفی وجه های مختلفی دارد. شما باید طبق آن وجهه رفتار کنید و گروه های مرتبطی را برای پشتیبانی ایجاد کنید. برای اجزای کلیدی استانداردهایی تعریف کنید، شامل نحوه انتشار، فیلترهای مورد تأیید برند، نحوه پاسخگویی به نظرات و … سپس نحوه ی عملکرد را بسنجید. از جزئیات و اعداد آگاه باشید تا دقت را بالا برده و ارتباطات در این اجتماع را بالا ببرید.

۲-  شناخت مخاطب، دسته بندی رفتارها
نوع آرایش دنبال کنندگان شما شدیداً بر محتوایی که برای بالا بردن تعامل ایجاد می کنید تأثیر می گذارند. همانند سایر نکاتی که شما در این نوع بازاریابی کسب و کار باید به آن توجه کنید، باید حواستان را به اکثریت موجود در مخاطبان فعال اینستاگرام معطوف کنید. برای مثال، با توجه به آمار موجود ۵۳ درصد از افراد ۱۸ تا ۲۹ سال از اینستاگرام استفاده می کنند که رقمی دو برابر بیشتر از گروه سنی بعدی می باشد. همچنین ۲۹ درصد از خانم ها و ۲۲ درصد از آقایان کاربر این شبکه هستند.
یک قدم فراتر از اصول اولیه بگذارید. در محدوده زمانی معین رفتارهای برند و اجتماع را ارزیابی کنید. پیام های ارسالی و زمان های انتشار را دنبال کنید تا نوع محتوایی که بیشترین تعامل را ایجاد کرده مشخص کنید. کارایی هشتگ را بررسی کرده تا ببینید کدام کلمات کلیدی موجب بیشترین مشارکت شده اند! ببینید چه کسانی پست های تان را دوست داشته و برای آن نظر داده اند. شما با جمع آوری و آنالیز این داده ها می توانید به نحو بهتری کسب و کارتان را در محیط اجتماعی مدیریت کرده و رفتار صحیحی برای تجربیات مشابه داشته باشید.
بسیاری از کسب و کار های وابسته به سبک زندگی در اینستاگرام رونق پیدا کرده اند. حتی برندهای شناخته شده نیز می توانند از این طریق صدای خود را به گوش مخاطب برسانند. آنها از اینستاگرام استفاده می کنند تا تلاش های خیریه خود را نشان دهند، صاحبان کسب و کار را معرفی کنند و یا در مورد برنامه ها، تخفیفات، مسابقات و سایر برنامه های آتی اطلاع رسانی کرده و با طرفداران خود در ارتباط باشند.

۳- انتخاب محتوایی که به سود کسب و کار شما باشد
اجزاء تصویری و ویدئویی به خوبی می تواند کسب و کار شما را معرفی کند. اینستاگرام به عنوان یک ویترین و نمایشگاه مجازی عمل کرده که به فروشندگان برای فروش محصولات خود به طور مستقیم کمک می کند.
چیزی برای فروش ندارید؟ مشکلی نیست. می توانید از اینستاگرام به عنوان یک صفحه پشتیبان برای معرفی کسب و کار، پشت صحنه، مراحل پیشرفت و توسعه، نحوه انجام کار، نمایه ای از افراد و همکاران و همچنین ویدئوهایی از مراحل کار استفاده کنید. همچنین شما می توانید از محتوای تولید شده توسط کاربران برای معرفی و یا الهام گرفتن در صفحه خود استفاده کنید.
به عنوان مثال West Elm از اینستاگرام فقط به عنوان یک ابزار ساده تبلیغاتی استفاده نمی کند. تصاویری از فروشگاه، افراد در حال کار، محصولات و … در صفحه خود قرار داده و هر کدام شامل توضیحاتی هستند که به کار مخاطبان می آیند. صفحه این برند شامل عکس هایی از محصولات دست ساز، پروژه های خانگی، دستورالعمل ها و عکس های ارسالی مخاطبان می باشد. که در انتهای هر کدام دارای لینکی به صفحه مربوطه در سایت می باشد.

“تعامل” هدف نهایی است
رسانه اجتماعی یک کانال ارتباطی است، مادامی که شبکه های خاص موقعیت های بهتری در اختیار کاربران قرار می دهند، بهتر است که از این موقعیت ها به بهترین نحو استفاده شود. در حال حاضر اینستاگرام شبکه ای است که استفاده از آن راحت بوده و این موقعیت را در اختیار برندها قرار می دهد تا در مسائلی که مرتبط با کسب و کارشان است مشارکت کنند. مانند مشاهده پست های خود و مخاطبان و جستجوی هشتگ های مرتبط با کسب و کارتان، ارتباط مستقیم با مخاطب و ….
در نهایت بهترین راه تحت تأثیر قرار دادن افراد در اینستاگرام تنها از طریق دیداری نیست، بلکه از طریق ارتباط نوشتاری نیز میتوان اثرگذار بود! موفق باشید.

دسته‌ها: اینستاگرام