چک لیست بازاریابی در اینستاگرام

سرفصل های مقاله

چک لیست پروفایل اینستاگرام
نام اینستاگرام
بایو اینستاگرام
عکس پروفایل
فالوو کردن (Follow)
بیزینس
چک لیست عکس
گرفتن عکس
ویرایش کردن (Editing) تصویر
چک لیست پست کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب
کپشن
زمان
تم منسجم
پس از پست کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب
کامنت ها
استوری اینستاگرام
لینک به سایرحساب ها
اینستاگرام یکی از پرکاربردترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که میلیون ها کاربر در سراسر جهان دارد. بسیاری از افراد همچون وبلاگ نویسان، کارآفرینان، نوجوانان، بزرگسالان، افراد مشهور و… از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. بسیاری از شرکت ها نیز هنگام تدوین استراتژی های بازاریابی اینترنتی خود، تبلیغات از طریق اینستاگرام را جز آیتم های اصلی در نظر می گیرند. بنابراین اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای نمایش کسب وکار شما می باشد.

راه های زیادی برای بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد. اگرچه هر کسب وکاری دارای یک برنامه بازاریابی متفاوت است، اما اصول کلی بازاریابی برای همه شرکت ها مشابه می باشد. در این مقاله چک لیستی معرفی می شود که می توانید از آن استفاده کنید تا مطمئن شوید، پروفایل اینستاگرام شما برای تبلیغ کسب و کارتان نهایت کارایی را دارد.

چک لیست پروفایل اینستاگرام
اگر تاکنون برای کسب وکار خود اکانت اینستاگرام نساخته اید، همین الان برنامه اینستاگرام را دانلود و نصب کنید. برای وارد شدن به اینستاگرام از آدرس ایمیل شرکت خود استفاده نمایید.

نام اینستاگرام
نام شرکتتان را برای اینستاگرام خود انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که پیدا کردن آی دی اینستاگرام شرکتتان راحت باشد.

بایو اینستاگرام
بایو اینستاگرام خود را به گونه ای بنویسد که در ذهن بازدیدکنندگان باقی بماند. اطمینان حاصل کنید که به خوبی حوزه کاری شرکت خود را توصیف کرده اید و علایق شخصی خود را هم در آن بیان نموده اید. فراموش نکنید که لینک پیوند به وب سایت خود را در بایو اضافه نمایید.

عکس پروفایل
از عکس پروفایل به عنوان راهی برای برندسازی خود استفاده نمایید. سعی کنید عکس پروفایل ساده، واضح و قابل تشخیص باشد. یک پیشنهاد عالی برای عکس پروفایل، استفاده از لوگوی شرکت است.

فالوو کردن (Follow)
سایر کسب و کارهای موجود در نیچ مارکت خود را فالوو کنید. این امر یک راه بسیار عالی برای پیدا کردن دوستان دیگر و بدست آوردن فالوورهای بیشتر می باشد.

بیزینس
وارد قسمت تنظیمات (setting) شوید و اینستاگرام خود را به حالت بیزنس(Business) تغییر دهید. با این کار نرخ بازدید از پست های شما بالاتر می رود و همچنین این امکان را به شما می دهد که بتوانید آمارها و تبلیغات را مشاهده کنید و به برخی خصوصیات اضافی دیگر نیز دسترسی پیدا کنید.

چک لیست عکس
گرفتن عکس
به عکاس بپردازید، می توانید با گوشی موبایل خود هم عکس های خیلی جذابی بگیرید. تنها کافی است زاویه مناسب را انتخاب کنید، میزان نور را تنظیم کنید و عکس خود را بگیرید.

مقاله مرتبط:  چگونه با استفاده از اینستاگرام برند خود را بسازیم : 4 نکته ی درست و آزموده شده

ویرایش کردن (Editing) تصویر
همیشه عکس های خود را به یک شکل ویرایش کنید. فیلتر، اکسپوژر( exposure)، کنتراست، غلظت رنگ و به طور کلی تنظیماتی که مورد علاقه تان است را برای تمام عکس هایتان به کار ببرید. مطمئن شوید فیلتری که انتخاب می کنید با برند و وبسایت شما هماهنگی داشته باشد، به این صورت مشتریان با برند شما آشنایی پیدا می کنند.

چک لیست پست کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب
قبل از به اشتراک گذاشتن یک محتوا سوالات زیر را از خود بپرسید :
آیا این محتوا برای مخاطبان من اهمیت دارد؟
آیا این محتوا برای برند من اهمیت دارد؟
این محتوا توهین آمیز است یا خیر؟ آیا ممکن است از آن سو برداشت شود؟
آیا اکنون زمان مناسبی برای به اشتراک گذاشتن این محتوا می باشد؟
آیا عنوان و متن (کپشن) آن جذاب است؟
آیا محتوا با شبکه و حساب کاربری برند متناسب است؟

مقاله مرتبط:  10 استراتژی بازاریابی اینستاگرام که هر کسب و کاری نیاز به دانستن آن دارد

کپشن
نحوه نوشتن کپشن بسیار مهم است. با خودتان صادق باشید، مخاطبان شما متوجه تلاش تان می شوند. سعی کنید کپشن مرتبط با عکس باشد و در ذهن مخاطبان خاص به نظر برسد. تعطیلات، روزهای ملی و و هشتگ های محبوب را در ذهن داشته باشید و از آنها بهره بگیرید. استفاده از یک سوال به عنوان کپشن یک راه جالب برای جذب مخاطبان می باشد.

زمان
اگر اینستاگرام خود را برای کسب و کار تنظیم کنید، می توانید ببینید چه زمان هایی برای پست گذاشتن بهتر است و باعث می شود بیشترین تعامل را داشته باشید. به آن زمان ها توجه کنید و در حدود همان زمان ها پست بگذارید. با انجام این کار، قطعا تفاوت بین آمار بازدیدها را مشاهده خواهید کرد.

تم منسجم
اطمینان حاصل کنید که عکس با تم و اجزای آن متناسب است. ترکیب متعادلی از عکس افراد، اشیا و مناظر داشته باشید. در عین حال مطمئن شوید که به اندازه کافی خلاق هستید و تم مدنظر خود را ایجاد کرده اید.

پس از پست کردن و به اشتراک گذاشتن مطالب
کامنت ها
به نظرات مخاطبان پاسخ دهید. افراد دوست دارند که با آنها تعامل داشته باشید و زمانی را برای پاسخگویی به نظراتشان اختصاص دهید. حتی اگر پاسخی که می نویسید جواب یک شکایت باشد یا فقط یک تشکر به خاطر ارائه نظر، می تواند تفاوت خیلی بزرگی ایجاد کند.

استوری اینستاگرام
استوری یکی از اولین بخش هایی است که افراد در هنگام ورود به اینستاگرام آن را مشاهده می کنند. از این ویژگی استفاده کنید و جدیدترین پست های خود را تبلیغ نمایید. با این کار دیگران را آزار نمیدهید و یک راه بسیار عالی برای تبلیغ پست خود خواهید داشت. گاهی اوقات افراد تا چند روز بعد پست شما را نمی بینند. اجازه دهید بدانند که شما مطلبی را به اشتراک گذاشته اید و یا از یک ویژگی تعاملی برای سرگرم کننده کردن آنها استفاده کرده اید.

لینک به سایرحساب ها
حساب های خود در شبکه های اجتماعی دیگر را به اینستاگرام لینک دهید. با این کار، هر زمان که مطلبی را به اشتراک می گذارید، لینک اینستاگرام در پلتفرم های دیگری مانند فیس بوک، توییتر و پینترست نمایش داده می شود. این امر سبب می شود مخاطبانتان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

مقاله مرتبط:  اینفوگرافیک : تبلیغات در فیس بوک یا اینستاگرام

چک لیست بالا برای استفاده از اینستاگرام به شما کمک می کند به تمام نیازهای بازاریابی تان جامه عمل بپوشانید. خواه یک وبلاگ نویس باشید یا کارآفرین یا بازاریاب، اینستاگرام مکانی جذاب برای ساختن تبلیغات برند و برقراری ارتباط با مشتریانتان خواهد بود. پس سعی کنید از ظرفیت های آن به خوبی بهره ببرید.

چگونه المان های زیبایی شناسی برند را در اینستاگرام ایجاد کنیم؟

سرفصل های مقاله

جهت ایجاد زیبایی شناسی برند باید هویت برندتان را به خوبی بشناسید
بازار هدف خود را تعیین کنید و به گونه­ ای به آنها  خدمت رسانی کنید که به هویت برندتان خدشه ای وارد نشود و از این طریق زیبایی شناسی برند خود را حفظ کنید
برای هر عکسی که در پست­ هایتان به نمایش می­ گذارید داستانی خلق کنید که به زیبایی شناسی برندتان در اینستاگرام کمک کند
یک راهنما رنگ و الگو، “احساس” یا فیلتر انتخاب کنید و جهت زیبایی شناسی بدون تناقض برندتان از آنها استفاده کنید
محتواهایی را به اشتراک بگذارید که منعکس کننده ­ی ارزش اصلی برند شما باشد به اینصورت زیبایی شناسی برندتان در اینستاگرام تقویت می ­شود
از سال 2010، اینستاگرام بیشتر از 500 میلیون کاربر به دست آورده است، 4.2 میلیارد لایک روزانه، و بیش از 95 میلیون تصویر و ویدئو که روزانه به اشتراک گذاشته می­ شوند. برندهایی که از مزیت ­های این پلتفرم شبکه ­ی اجتماعی منحصر به فرد بهره می ­برند اغلب به این درک می ­رسند که سطح در معرض دید قرار گرفتن پست ­ها در اینستاگرام، بی ­سابقه و بی مانند است.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   استراتژی کسب و کار خود را در اینستاگرام بهبود بخشید

اما ایجاد یک حساب کاربری موفق و تبدیل به برند شدن، در اینستاگرام، به چیزی بیش از چند عکس زیبا نیاز دارد. برای موفقیت، شما قطعا نیاز به ایجاد زیبایی شناسی برند ( brand aesthetic ) متمایز خواهید داشت، مطالبی که کاملا مفید باشد و پاسخگوی نیاز کاربران باشد، و یک استراتژی مدیریت ارتباطات موثر که همه و همه برگرفته از هویت منحصر به فرد برند شما است.

با توجه به میلیون ­ها کاربر فعال در اینستاگرام و زیر نظر داشتن فعالیت­ های آنها چند نکته­ ی مهم برای ایجاد و به کارگیری زیبایی شناسی برند در اینستاگرام وجود دارد که در ادامه برخی از آنها معرفی شده است.

جهت ایجاد زیبایی شناسی برند باید هویت برندتان را به خوبی بشناسید
بخش مهم زیبایی شناسی برند شما برگرفته از هویت برندتان است. شخصیت برند شما چگونه است و چه تن صدایی دارد؟ ارزش های آن چیست؟ آیا برند شما بازیگوش است؟ اهل ریسک است؟ جسور و با شهامت است؟

مقاله مرتبط:  6 استراتژی بازاریابی آنلاین که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

ایجاد محتوا در اینستاگرام که منعکس کننده ­ی تصویر و هدف برند شما باشد، بسیار مهم است چرا که همسانی و یکرنگی را در پست های اینستاگرام شما به وجود می ­آورد. اشتراک گذاری رندم و اتفاقی محتوا و تصاویر در اینستاگرام منجر به گیج شدن کاربران و قطع ارتباط­شان با برند شما می شود. وقتی چنین اتفاقی می­ افتد سخت است از کاربران انتظار داشته باشید که بردنتان را دنبال کنند.

مطالب و محتوای خود را به گونه­ ای انتخاب و نگارش کنید که متناسب با شخصیت برند شما باشد به این صورت زیبایی شناسی برند شما هماهنگ تر خواهد بود و مخاطبان نیز شخصیت و ماهیت برند شما را درک خواهند کرد.

داشتن یک لوگوی متمایز برای ساخت برند ضروری است، بنابراین بسیار مهم است که لوگویی داشته باشید که قابل تشخیص باشد و متناسب با هویت برند شما طراحی شده باشد.

بازار هدف خود را تعیین کنید و به گونه­ ای به آنها  خدمت رسانی کنید که به هویت برندتان خدشه ای وارد نشود و از این طریق زیبایی شناسی برند خود را حفظ کنید
مطالب و محتوای اینستاگرام شما اساسا وسیله­ ای برای جلب نظر مشتریان موجود و آتی است، بنابراین ساخت محتوایی که منجر به ایجاد برقراری ارتباط و تعامل کاربران با برند شما شود از اهمیت بالایی برخوردار است. برای موفقیت در این امر، ابتدا از شناسایی علایق بازار هدف خود شروع کنید، بررسی کنید آنها چه چیزی را در مورد برند، محصولات و خدمات شما دوست دارند. سپس از طریق محتوای اینستاگرام­تان آنچه می ­خواهند را در اختیارشان قرار دهید. این شیوه به زیبایی شناسی اصولی برند شما در اینستاگرام کمک می ­کند و همچنین بر علاقه ­ا­ی که مخاطبان نسبت به برندتان دارند، می افزاید.

مقاله مرتبط:  مهم ترین کلمه در تبلیغات چیست؟

به یاد داشته باشید در این مرحله نیز باید نسبت به هویت برندتان وفادار باشید و محتوای  صفحه ­ی خود را بر اساس آن پیش ببرید. به گونه ای مطالب خود را طراحی کنید که نهایتا منجر به اقدام به عمل مورد نظر شما ( از جانب کاربران ) شود. در واقع آنها را تشویق به اجرای اقداماتی در استای ارتباط بیشتر با برند خود کنید.

برای هر عکسی که در پست­ هایتان به نمایش می­ گذارید داستانی خلق کنید که به زیبایی شناسی برندتان در اینستاگرام کمک کند
هرچقدر داستان شما جذاب ­تر باشد، این حس که شما برای فروش محصولات­ تان چیزهایی می نویسید، در مخاطبانتان کاهش می یابد و داستان ­سرایانی که با هویت برند شما گره خورده باشند ارتباطی احساسی با خواسته ­ها و نیازهای مخاطبانتان برقرار می ­کنند، به محتوای شما معنا می بخشند و آنها را مرتبط تر می کنند.

داستانی که شما می­ گویید نقش مهمی در ایجاد وفاداری مشتریان نسبت به برندتان دارد. اینستاگرام بهترین بستر برای داستان سرایی های جذاب است که با بهره گیری از زیبایی شناسی برند می­ تواند توجه مخاطبان را به سمت برند شما جلب کند.

یک راهنما رنگ و الگو، “احساس” یا فیلتر انتخاب کنید و جهت زیبایی شناسی بدون تناقض برندتان از آنها استفاده کنید
استفاده از یک راهنما رنگ و الگو، فیلتر، یا حتی بافتی مشخص در پست ­های اینستاگرام می­ تواند به برندسازی شما سطحی از مقبولیت، به دلیل هماهنگی و سازگاری در محتواهای تان، ببخشد. آسان­ ترین راه برای اجرای این امر آن است که از فیلترهای یکسان در تمام پست ­هایتان استفاده کنید یا تصاویرتان را به همین روش تنظیم و تصحیح کنید. به اشتراک گذاری حجم کمتری از عکس ­های مربوط به برندتان یا الحاق آنها به زمینه­ای روشن با رنگ ­های پاشیده شده به آن را امتحان کنید. راهنمای رنگ و طرح مخصوص به برند خود را ایجاد کنید و از طریق ترکیب­ های رنگی مختلف با 3 یا 4 رنگ و تکرار آنها در هر پست، جایگاه برندتان را در ذهن مشتریان­ تثبیت  کنید.

مقاله مرتبط:  برندی متمایز و خاص باشید، رویکردی متفاوت برای برندسازی و بازاریابی

تصاویری که برای به اشتراک گذاری در سایت خود انتخاب می­ کنید باید از این راهنمای طرح و رنگ تبعیت کند. اگر الگوی مد نظر شما پالت رنگی گرم دارد از رنگ ­های سرد یا تصاویری که بیشتر رنگ­ های سرد در آن به چشم می ­آید، استفاده نکنید. همچنین در مورد حسی که می­خواهید برندتان به مخاطبانش القا کند، مراقب باشید که حسی متناقض با آنچه در نظر داشته ­اید در میان پست ­ها و مطالب تان نباشد.

محتواهایی را به اشتراک بگذارید که منعکس کننده ­ی ارزش اصلی برند شما باشد به اینصورت زیبایی شناسی برندتان در اینستاگرام تقویت می ­شود
برای استفاده از اینستاگرام جهت به نمایش درآوردن  محصولات و خدمات­ تان، به خود ترس راه ندهید، فقط خلاقیت به خرج دهید. عکس های جزئی بگیرید و صفحه ­ای چشمگیر ایجاد کنید که محصولاتتان را به طریقی هیجان انگیز به نمایش بگذارد.

این عکس ­ها می تواند حتی دنبال کنندگان­ تان را تشویق کند و الهام بخش آنها باشد تا پست ­هایی خلق کنند که ویژگی محصولات شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. به این ترتیب شما نه تنها تعاملات برندتان را افزایش می­ دهید بلکه همچنین محتوا­هایی خواهید داشت که توسط کاربران ایجاد شده که بسیار زیبا و زنده هستند.

با توجه به روش ­هایی که مطرح شد شروع به انجام اقداماتی جهت جان بخشی دوباره به چهره­ ی برندتان در اینستاگرام، کنید. محتوا و تصاویرتان را با بررسی بیشتری انتخاب کنید و سعی کنید هر آنچه به اشتراک می­ گذارید متناسب با هویت برندتان باشد.

دسته‌ها: اینستاگرام